Fisioterapeuta

Laura Plaja 669 730 221

CONSELL FISIOTERAPEUTA CTLL

U na de les lesions més freqüents d’extremitat superior en El nostre esport és el colze de tenista, Resultat d’un ESFORÇ excessiu o repetitiu sobre els tendons extensors de l’avantbraç, en particular els del múscul extensor curt del carp. És més Freqüent en el jugador amateur, la lesió sol ser Resultat d’un revés amb mala tècnica o d’un potent smatch o servei. Aquesta afecció també pot ser degut a l’ús constant del ratolí i el teclat.

CAUSA

La part del múscul que es fixa a l’os es denomina tendó. Alguns dels músculs a l’avantbraç es fixen a l’os per la part externa del colze. Quan s’usen aquests músculs repetidament, es desenvolupen petits esquinçaments al tendó. Amb el temps, això porta que es presenti irritació i dolor on el tendó es fixa a l’os.

SÍMPTOMES

M al de colze que empitjora amb el pas del temps. Mal que s’irradia des de la part externa del colze cap a l’avantbraç i dors de la mà, en subjectar o torçar alguna cosa. I pèrdua de força. El tractament no quirúrgic té tres components principals: protecció, disminució de la inflamació, i enfortiment dels músculs i tendons. Aquesta és la part on poden participar seguint aquestes petites pautes.

Per disminuir la inflamació dels tendons:

 

G el i massatge de fricció: Es pot fer servir per disminuir la inflamació i promoure la cicatrització dels tendons inflamats. El gel provoca la constricció dels vasos de superfície; la fricció els dilata. Per al massatge de fricció, utilitzeu els rovells dels dits polze o índex. Fregar sobre l’àrea dolorosa. Començar amb una lleugera pressió i lentament anar augmentant fins a aplicar una pressió ferma. Continuar el massatge durant 3-5 minuts. Alternar el gel i el massatge, sempre acabant amb l’aplicació de gel de manera que l’àrea afecta no es quedi inflamada. Repetir 2 o 3 vegades al dia.

El tercer component del tractament no quirúrgic consisteix en estiraments i exercicis de potenciació dels músculs i tendons afectats. Comenceu amb els exercicis un cop que hagi estat sense dolor durant alguns dies. Els exercicis d’estirament i enfortiment són necessaris per a una rehabilitació apropiada. L’estirament dels músculs flexors i extensors de l’avantbraç com es descriurà contribuiran a prevenir el desequilibri muscular.

Vols més informació?

Si tens qualsevol dubte contacta amb nosaltres.